Какво е това заболяване?

IBS – с подуване

Въпреки, че подуването не е класифицирано от медицинската лиетратура като самостоятелен вид IBS, меторизмът или прекомерното оразуване ан газове са чест проблем за хората страдащи от IBS които се нуждаят от малко по-различни хранителни напътствия, поради което сме предвидили отделен раздел с подходяща информация.

Препоръчителни хранителни продукти*:

  • Вода – в големи количества
  • Мента
  • Краставици
  • Копър
  • Джинджифил
  • Аспарагус
  • Патладжан
  • Банани
  • Папая
  • Пъпеш
  • Авокадо
  • Ананас

Препоръчителни храните компоненти:

  • Храносмилателни ензими
  • Bifidobacterium
  • Lactobacillus casei
  • Lactobacillus plantarum
  • Lactobacillus rhamnosus
  • Lactococcus lactis
  • Streptococcus thermophiles

Хранителни продукти, които трябва да елиминирате или избягвате*:

  • Броколи, карфиол, брюкселско зеле
  • Лук
  • Зеле, къдраво зеле
  • Бобови култури
  • Мляко и други диетични продукти
  • Круши, сини сливи, ябълки
  • Солени продукти

* Хранителната непоносимост при IBS е много индивидуална. Предложените хранителни източници представлява основен ориентир а не изчерпателна хранителна програма. Отбелязвайте си в дневник реакцийте на роганизма ви при консумация на конкретни храни и открийте за себе сикакви храни се понасят най-добре от червата ви, и обратно, кои храни предизвикват дразнене и обостряне на симптоматиката ви, за да можете да по-лесно да ги разпознавате и избягвате.

Лесни хранителни режими:

Закуска:

  • Сандвич с шунка и краставица
  • Сандвич с авокадо и риба тон поръсени с лимонов сок
  • Пъпеш увит с шунка

Обяд:

  • Пилешко будче, печени картофи, нарязана краставица с оцет и захар (без сметана!)
  • Пиле с доматена яхния с копър, кимон и джинджифил
  • Хавайска пица с на половина от обичайното количество сирене, но с повече ананас

Вечеря:

  • Микс от марула, сьомга, краставица и копър овкусени с оцетен сос
  • Пълнен патладжан с ориз, домати и пиле (джиндифил и копър като добавка)
  • Салата от риба тон със твърдо сварени яйца, краставици, ананас и целина със оцетен сос

Малки закуски:

  • Пръчици от целина с чеснов сос
  • Пъпеш
  • Папая
  • Ананас
  • Ментов и джиджифилов чай