Страдате ли от него?

Концепция за “бавен живот“

Бавният ритъм на живот е за всеки, който няма време.

Първо, се появиха „Бавни храни“, организация основана през 1986 от италианецът Карло Петрини, който се опитва да се противопостави на привидно неограниченият разтеж на веригите за бързо хранене. Инициативата да направи това идва след като откриват ресторант на McDonald`s точно до Испанските стъпала в Рим. Петрини се насочва към традиционната, позната в района кухня, като копува хранителни продукти от местните производители (не от големите търговски вериги), семена без пестициди или GMO и давайки съвет на хората за „добър вкус“. Тази идея бързо се превръща в движение с последователи в цял свят, като след две десетилетия води до абсолютно нова и много по-широка идея – бавен живот.

Не е задължително да харесвает бавният живот. Той ви казва: намалете обортите малко. Нямате време, просто защото се опитвате да правите твърде много неща, които човек не може да върши накуп.

Животът не е само непрестанно тичане, а е удоволствие от всеки ден в пълния му блясък: зелената трева, синьото небе, водата под душа, песента на птиците, аромата на храната, нежния допир на обичаните хора и много други неща. Всяка секунда от дена ние получаваме стимули, които отхвърляме като маловажни защото те са бнезполезни за работата ни и изкарването на пари. Прочетете повече за стресът, за който толкова много хора се оплакват. Въпреки това, само малка част от засегнатите осъзнават че са стресът е част от подготовката им за работа на високи обороти. Накратко, ако не сме спортисти, скоростта за нас е синоним на стрес.

Карл Хонор, създателят на идеята за „бавен живот“, казва, че разковничето на тази концепция е в извършването на всички задачи в ежедневието по-бавно, което ще подобри качеството на свършената работа и от там удоволствието от нея.

Както ще кажете, ако вашият стомашно-чревен тракт работеше по-добре? И как може да го постигнете, когато всичко което правите е на бързи обороти и на промеждутъци? Не смятате вътрешните ви органи за жизнена част от тялото ви...? Не е логично, замислете се за момент ...

По-бавният ритъм на живот означава да вършите всичко по различен начин. Разбира се парите имат значение, но смятате ли кариерата си и финансовото ви благосъстояние за единствена цел в живота?

Може би това, което имате, е достатъчно, за да инвестирате в собствения си, добре обмислен и стабилен напредък? За бъдете най-добрите не означава да бъдете най-бързи. А придобиването на нови умения отнема време защото качественото обучение е дълъг процес. Не може да станете най-добрите бързо защото ще ви коства прекалено много енергия, която е жизнено важна. Не губете тази енергия. Забавете ...Освободете се от скоростта и ще успеете да се откъснете от стреса.

  • Откажете се от неща които не харесвате или не искате да правите
  • Изберете най-добрите места за забавление. Избягвайте места със силна музика.
  • Не готвоте на бързо. Опитайте да получите удоволствие от приготвянето на храната.
  • Хранете се бавно. Сдъвквайте продължително всяка хапка.
  • Не стойте постоянно онлайн в социалните мрежи. Идете на разходка без мобилния си телефон.
  • Купете вестник вместо да четете новините в интернет.
  • Не се срещайте си замо заради пиене на алкохол, а за да прекарате известно време с тях на свеж въздух.
  • Ставайте рано сутрин, за да приготвите прясно кафе, вместо да включите кафеварката бързо.
  • Примерете се със задръстванията. Не се ядосвайте. Ако сте попаднали в трафик имате време възможност да премислите някой неща, за които обикновено нямате време.
  • Разровете се в дрешника. Със сигурност ще откриете дрехи които не сте носили от години. Дайте ги на приятелите или близките си.
  • Разходете се без поставена цел без да губите представа за времето.
  • Легнете на тревата и погледнете към небето.
  • Четете преди да заспите.

Ще се убедите, че тези малки неща може да имат положителен ефект върху вашето здраве, и че могат да ви бъдат полезни за да постигнете спокойствие и усещане за щастие и задоволство, от които вероятно имате нужда.

Няма да бъде лесно. Но малките стъпки не са толкова трудни. Напревете това лесно 1-минутно упражнение за да разберете. Следвайте следниет правила:

  1. Целта ви е да си представите, че стоите под водопад на някое райско място. Огледайте се, може ли да видите слънчевата светлина и красивите растения на около, виждате ли птиците преминаващи на близо?
  2. Дишайте бавно и дълбоко, вдишвайте през носа и издишвайте през устата.
  3. Когато усетите, че дишането ви е забавено и ритмивно, се фокусирайте върху водата падаща върху главата ви, носът, раменете, стичащата се до краката ви. Представете си го. Почувствайте го.
  4. Затворете очи и продължвайте на пред.

Когато приключите, спомнете си как вашето тяло реагира. Ако не си спомняте, повторете това упражнение още веднъж. Усещате ли отпускането? Приятно е, нали? Бавният живот ви носи това усещане във всеки аспект на ежедневието ви. Дори подкрепя доброто ви здраве.

От какво се нуждае вашият стомашно-чревен тракт за да забавите. Това са всички онези нещта които ни е трудно да приемем.

Препоръчваме бестселърита за концепцията за бавен живот:
Карл Хонор „Възхвала на бавния живот: предизвикване на култ на скоростта“

Също:
Ерик Шлосър “Нация на бързото хранене”
Милан Кундера "Бавно"

Може би искате да свалите електронни версии на теси книги. Кой чете хартиени книги в наши дни, когато всичко е налично в интернет? Ето тук имате възможността да промените живота си към по-добро. Не е нужно да бързате. Поръчайте вашата книга и изчакайте доставката. Насладете се на чакането. И тогава, когато пристигне, отделете време да я прочетете в удобното ви кресло или преди сън. Не я прелиствайте докато сте в тоялетната или придвижвате до работа. Четете я бавно.